Desc

eiutajate Külakool osaleb Erasmus projektis DESC – demokraatlik haridus koolides

Projekt lähtub sellest, et traditsioonilised haridusmudelid on 21. sajandi oskuste omandamiseks vähe kohandatud. Samal ajal näitavad statistilised andmed, et koolid üldiselt ei ole sobivad, et aidata õpilastel olla elus, töös rahul ja arendada tugevat kuuluvustunnet oma koolikogukonnas.

Nendel põhjustel on projekti eesmärk edendada demokraatliku hariduslähenemise integreerimist Euroopa haridussüsteemidesse, kui viisi, kuidas koolides edendada elu- ja kodanikupädevusi, et nad saaksid oma kohustusi ja sotsiaalseid kohustusi täita ning oma andeid realiseerida.

Tegevused on koondatud neljaks peamiseks projekti tulemuseks, millega kaasnevad projektikohtumised, õppimis-, õpetamis- ja koolitustegevused ning levitusüritused.

PR1: Uurimisaruanne

DESC viib läbi uuendusliku riikidevahelise uuringu demokraatliku hariduse kohta Euroopas. Partnerid analüüsivad selle lähenemisviisi rakendamise peamisi tõukejõude ja takistusi vastavates riiklikes kontekstides ning kaardistavad kohalikud sidusrühmad, kes on huvitatud valdkonnaülesest koostööst. Uuringus selgitatakse välja ka õpetajate koolitusvajadused demokraatliku hariduse valdkonnas. Peamiste uurimistulemuste jagamiseks korraldatakse veebipõhine levitusüritus.

PR2: Õpetajate koolitus

PR1-s koostatud uurimisaruande alusel panustavad kõik partnerid DESC õpetajate koolituse ja mõju hindamise raamistiku väljatöötamisse, et hinnata koolituse tõhusust osalevates koolides. Õpetajate koolitust testitakse ja valideeritakse C1 raames.

PR3: DESC platvorm / Koolitus: desc-project.eu

Luuakse DESC platvorm, mis hakkab majutama:

Vähemalt 5 õpetajat igast koolist läbivad veebipõhise koolituskursuse ja harjutavad õpitut oma vastavas koolikeskkonnas.

PR4: Ülekantavus ja poliitikasoovitused:

DESC koostab ülekantavuse suunised, et toetada projektipartnereid demokraatliku hariduse lähenemisviisi laiendamisel, kaasates kõiki asjaomaseid sidusrühmi. Partnerid töötavad välja riiklikud ülekantavuse tegevuskavad konkreetsete tegevustega, et kohandada ülekantavuse suuniseid oma kontekstiga.

Koostatakse poliitikasoovitused, et tõsta teadlikkust demokraatlikust haridusest kohalikul, piirkondlikul, riiklikul ja Euroopa tasandil.